måndag 1 februari 2010

Findus på beställning


Jag får nog erkänna att det inte riktigt är min grej att göra massproduktioner, framför allt inte på beställning.
Upprepning och måsten tar verkligen död på min inspiration. Efter flera månader har jag äntligen lyckats göra klart dessa två efterlängtade herrar.
När jag nu kan virka vad jag vill hoppas jag att det ska bli lite mer fart på både inspiration och blogg. Garn är beställt till tre nya spännande projekt. Jag längtar sååå till att få börja.

13 kommentarer:

Jes sa...

Menn gud de är ju helt underbara!!!! Våran K bara älskar Findus han skulle älska en sån, hu har vi redan en köpt men din är ju helt fantastisk, jag önskar att jag hade din kunskap i virkning och tålamod :)

sunpan sa...

Dom är i alla fall helt underbara!! Jag är lite av Findus älskare. Du gör så mycket fina saker! Jag kan verkligen hålla med om att massproduktion pga beställning tar död på kreativiteten. Jag är absolut flitigast när jag får bestämma själv vad det blir.
Lena

Greenpixey sa...

Jätte söta. Du har verkligen gjort ett fantastiskt jobb med findus

Ida sa...

Jätte fina!!! Du funderar inte på att sälja/publicera mönstret? :)
Skulle verkligen vilja lära mig att virka ränderna sådär fint, de som går in mot ansiktet och magen.

Ha de bra
Kram/Ida

Ilkka sa...

Vilka otroligt fina Findusar!
Tack för din award, ska ta tag i den när jag har slappat lite mera. ;)

Sunna sa...

Nu gav du mig inspiration, de var ju ljuvliga

Händer på Haga sa...

Jättefina Findus och Findus!

Anonym sa...

Helt underbara Findusar.
Glad att jag hittade din fina blogg.
Önskar dig en fin dag.

Drutten sa...

Åh vad de är fina dina Findusar! Du är verkligen duktig!!! Jag vill också ha en Findus, ska försöka mig på det någon dag...

Malin sa...

Findusarna är verkligen jättesöta!
Vad säker du är på att virka!

Jessica sa...

Tjena ! tror du att du kunde någongång när du har inspiration, kunna översätta findusmönstret till svenska..kan nämligen inte virka på engelska..det skulle va hemskt snällt
/ jessan

Häxan Sytant sa...

Jessica:
Jag kommer inte att översätta några mönster på min blogg men jag har vidarebefodrat din förfrågan till bloggen "amigurumi på svenska". Hennes blogg går i stort sett helt ut på att hon publicerar översättningar av amigurumimönster. Håll utkik där om hon nappar på förslaget.
/Karoline

Lotta och Ann-sofi sa...

Det brukar funka utmärkt att använda google translate, det har jag gjort flera gånger, både från engelska till svenska och tvärtom :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin